משלוח מהיר עד 3 ימי עסקים
משלוח חינם להזמנות מעל 299₪
ניקוי מדפים - עשרות בדים ב 19₪ | תקף לאתר בלבד
20% על כל האתר | קופון - spring20
logo-website
scroll-down-arrow

איך לתפור שמלה – המדריך המלא לשנת 2022

כיום ניתן למצוא שלל שמלות ופריטי לבוש נוספים בחנויות המותגים המוכרות לכולם וכן בחנויות בוטיק המייצרות בגדים מיוחדים לרוב ובאיכות גבוהה יותר. עם זאת, בחנויות המוכרות ניתן למצוא דוגמאות טרנדיות שיש כמעט לכולם, ולעיתים רק בשינויים קטנים, וחנויות הבוטיק פעמים רבות גובות מחירים גבוהים על מוצריהן. ולכן, אם אתם רוצים ליהנות משמלה יפה, מקורית ומחמיאה, וכזאת שלא קורעת את הכיס – תוכלו לתפור אחת כזאת. אז בין אם אתם תופרים מתחילים או שזה עתה אתם עומדים לקראת פרויקט תפירת השמלה הראשונה שלכם – בעמוד הזה ריכזנו עבורכם כמה דגשים שכדאי לעבור עליהם לפני שמתחילים. בהצלחה!

הבסיס לתפירת שמלה – הגזרה

תהליך תפירה ויצירה של כל פריט מתחיל למעשה בתכנון נכון. חלק אינטגרלי מהתכנון הוא קביעת גזרת השמלה. דוגמאות לגזרות אפשר למצוא במגזינים, באינטרנט, בחנות בדים וכן ניתן להתייעץ עם תופרים ומעצבים ותיקים יותר כדי לקבל השראה. כך למשל גזרת A ישרה לשמלה יכולה להחמיא, אך בכל מקרה רצוי לקחת לפרויקטים הראשונים גזרה מוכנה המודפסת על נייר ולהשתמש בה.

בחירת הבד

בחירת הבד תלויה בכמה פרמטרים. באופן כללי, כל בד שתבחרו יכול לשמש לתפירת שמלה, אבל אם אתם תופרים מתחילים או שזוהי השמלה הראשונה שאתם הולכים לתפור, רצוי להשתמש בבד המכיל כותנה. עם בדים אחרים דוגמת משי קצת יותר קשה לעבוד לרוב. ולכן, בפעמים הראשונות תתאמנו על בד כותנה, שכן זהו בד הנחשב זול יותר מאחרים. כמו כן, התייחסו גם לצבע או לדוגמה של הבד. כאן בהחלט מדובר במשהו שתלוי בטעם האישי שלכם ובתוצאה הסופית שאתם מעוניינים בה. כך שאם מתחשק לכם על שמלה פרחונית למשל, תוכלו למצוא מגוון בדים לשמלות במרקמים האלה, שיעזרו לכם לייצר שמלה יפהפייה. לבסוף, אל תשכחו לרכוש בד באורך מספק. לתפירת שמלה, לרוב, תזדקקו לבד באורך 1.8 עד 2.7 מטרים (תלוי באורך השמלה), ואם אתם לא בטוחים, אפשר להתייעץ עם המוכר בחנות הבדים או עם מי שמבין בתחום.

מידות

יש לקחת את מידות הגוף שלכם (או את של מי שהולך ללבוש את השמלה) בהתאם לגזרה שתרצו ליצור, כמו מידת המותניים, חזה, אזור הישבן וכך הלאה. אם אתם תופרים את השמלה למידות שלכם, תוכלו להיעזר שמישהו שימדוד אתכם וירשום את המידות.

סימון הבד

אז אחרי שבחרתם את הגזרה לשמלה ויש לכם את כל המידות, זה הזמן לסמן ולשרטט אותם על הבד. ולשם כך, ניתן להיעזר בפיסת סבון בהיר. במידת הצורך ואם זה נוח יותר תוכלו לסמן גם בעזרת סיכות.

חיתוך הבד

אחרי שסימנתם את הבד לפי הגזרת והמידות שלכם, תוכלו לחתוך אותו לפני הסימונים. חשוב לבצע את גזירת הבד בצורה איטית ומדויקת מצידו החיצוני של פס הסימון. בשלב זה גזרו את שני החלקים של השמלה – הקדמי והאחורי. 

מכונת תפירה

בשלב הזה תוכלו להתחיל במלאכת התפירה. אך רגע לפני שאתם מתחילים לתפור, חשוב לציין כי למכונת תפירה יש משמעות גדולה בנוגע לתוצר הסופי. חשוב להשתמש במכונת תפירה המתאימה לצרכים שלכם, וכזאת שתדעו לתפעל אותה באופן הטוב ביותר. ברגע שתרגישו בנוח ובביטחון על מכונת התפירה, רוב הסיכויים שהשמלה (או כל פריט אחר שתרצו ליצור) תצא מוצלחת, עם גימורים נקיים ובתפירה איכותית.

תפירה נכונה

השלב האחרון בתהליך הוא התפירה של השמלה. לאחר שעקבתם אחרי כל השלבים, הקפידו על תפירה נכונה של השמלה על פי הנחיות התפירה של הגזרה שבחרתם, כאשר לרוב תופרים את צדדי השמלה, ורק בסוף את הצווארון ואת שולי השמלה התחתונים. בשלב הזה קחו את הזמן והקפידו להיות מרוכזים ומדויקים, וזאת כדי שתקבלו בסוף שמלה מחמיאה ומוצלחת.

אוהבי העיצוב והאופנה, אך גם אנשים שרוצים לתפור לעצמם פריט יפה ושימוש, בהחלט יכולים להרוויח וליהנות מתהליך של תפירת ויצירת שמלה במו ידיהם, להפליג עם הדמיון ולהפעיל את היצירתיות. זכרו כי תפירת שמלה יכולה לקחת זמן, ויש להשקיע בפרויקט את הזמן והריכוז הנדרשים, וזאת כדי שנקבל פריט יוצא דופן בסופו. תפירה ויצירה נעימה!

התחבר/י כדי לצבור כסף לרכישות הבאות 

התחברות

או