משלוח מהיר עד 3 ימי עסקים
משלוח חינם להזמנות מעל 299₪
ניקוי מדפים - עשרות בדים ב 19₪ | תקף לאתר בלבד
20% על כל האתר | קופון - spring20
logo-website
scroll-down-arrow

סוגי בדים לספות

אם אתם מעוניינים לקנות מערכת ישיבה חדשה לבית שלכם, או לרענן קצת את הסלון או את פינת הישיבה עם ספה או כורסה חדשה, אתם כנראה מתייחסים לפרמטרים שונים כמו נוחות הספה, העיצוב והסגנון שלה – אך האם התייחסתם מספיק לסוג הבד עצמו? סוג הבד משפיע על אופן הניקוי שלו, המראה והתחושה שהוא מספק לספה, וכל סוג יכול להתאים למטרה אחרת. אם כן, בעמוד הזה ריכזנו עבורכם מידע על סוגי בדים לספות שיוכל לסייע לכם בדרך לבחירה הנכונה עבורכם.

אילו סוגי בדים לספות יש?

נתחיל בסוגי הבדים הנפוצים כיום בשוק עבור ריפוד ספות, כורסאות, מושבים לכיסאות ועוד:

  • בדים סינתטיים – בדים סינתטיים הם בדים אשר אינם מיוצרים ממקור טבעי, כמו צמחים או בעלי חיים, אלא מפולימרים. בבדים לספות לרוב מדובר בשילוב בין סיבי מיקרופייבר ופוליאסטר. היתרון בבדים אלו שהם קלים יחסית לניקוי ולרוב הם מונעים חדירת נוזלים אל תוך הבד או הספה. עם זאת, הם פחות נעימים למגע.
  • כותנה ופשתן פשתן וכן כותנה הם בדים טבעיים המופקים מצמחים, ונפוצים בריפוד ספות. אף שהם נעימים יותר למגע, הם נוטים לקלוט לכלוך וכתמים במהירות יחסית.
  • עור – כיום יש סוגי עור טבעי רבים המגיעים מחיות שונות וכן בעלי רמות עיבוד וגימור שונות. עור טבעי נחשב איכותי ועמיד לאורך שנים, והוא קל ליחסית לניקוי. עם זאת, אינו נושם ובקיץ הוא יכול להזיע בלי כיסוי. עור מלאכותי, לעומת זאת, יתאים למי שאינו מעוניין בריפוד המגיע מהחי. גם ריפוד זה אינו מאפשר לאוויר לעבור דרכו ולגרום להזעה.
  • אלקטרנה – בד אלקטרנה הוא בד סינתטי בעל מראה של ז’מס (עור הפוך). מדובר בריפוד בעל מראה יוקרתי ומרשים, דוחה כתמים ונוזלים וכן קל לניקוי ולתחזוקה שוטפת. עם זאת, מדובר בבד הנחשב יקר.

 

מהו ייעוד הספה?

בבחירת בד לספות או לכורסאות חשוב קודם כל להתחשב בייעוד של הרהיט. באופן כללי, רצוי לבחור בד עמיד וחזק יותר עבור ספות שנמצאות בשימוש גבוה יותר, כמו בסלון הבית, חדרי המתנה, משרדים וכדומה, לעומת כורסאות וספות בפינות ישיבה שלא מנוצלות מספיק בבית למשל.
אם אתם מתכננים להציב את הספה בסלון הבית שלכם ויש לכם ילדים קטנים בבית, רצוי להשתמש בבד דוחה כתמים המיוצר מסיבים סינתטיים שונים בטכנולוגיה מתקדמת, וכן בבדים רחיצים שניתן לנקות בקלות ובמהירות, ללא השארת סימנים. כמו כן, אם אתם מגדלים בבית כלב, חתול או חיית מחמד אחרת, כדאי לשקול בד סינתטי כלשהו גם כן, משום שבדים טבעיים, כאמור, נוטים לצבור יותר לכלוכים. מבדים הללו תוכלו לנקות בקלות ובמהירות כתמי אוכל, בוץ, לכלוכים שונים, סיבים ושערות.
אך אם הספות שלכם לא בסכנת התלכלכות מתמדת, תוכלו לרכוש ספות מרופדות בבדים טבעיים כמו כותנה או פשתן, וכך ליהנות ממגע נעים, רך וקטיפתי יותר.

צבע הריפוד

מצד אחד, מומלץ לבחור צבע ריפוד שיתכתב עם שאר הצבעים והגוונים בסלון וכן עם הקו העיצובי של הבית שלכם או של החלל. רבים בוחרים לרכוש ספות בעלות צבעים ניטרליים יותר, כמו שחור, אפור כהה או בהיר, בז’, חול וכדומה, משום שהם משתלבים לרוב בקלות עם צבעים אחרים בחלל. אם בוחרים צבע ניטרלי שכזה, אפשר בהחלט לשחק עם הצבעים של הכריות למשל או לשלב צבעים בוהקים יותר באמצעות וילון, שטיח, תמונה או כל אקססורי אחר. עם זאת, אם יש לכם ילדים קטנים בבית, חיות מחמד, או שאתם נוטים לשהות על הספה רוב שעות היום ולאכול בקרבתה, רצוי לבחור צבע כהה יותר, ולא לבן או בז’. צבעים כהים יכולים להסתיר כתמים טוב יותר, אך חשוב לזכור לנקות אותם באופן מתון ונכון, כדי שהם לא ידהו ויאבדו מצבעם.

בד חלק או בעל טקסטורה?

כאן מדובר בשאלה עיצובית שתלויה בטעם האישי שלכם וכן בעיצוב הכולל של הסלון או פינת הישיבה. אפשר לומר כי לריהוט גדול ורחב יותר, כמו ספות תלת-מושביות או דו-מושביות, יתאים יותר בד חלק ומתוח בצבע אחיד או בעל גוונים ללא מעברים חדים. לעומת זאת, בכורסאות קטנות יותר, הדומים או ריפוד לכיסאות אפשר לבחור בדוגמאות או טקסטורות מיוחדות שיקפיצו את הסגנון של הסלון או פינת הישיבה שלכם.

כפי שניתן לראות, לבחירת הבד עבור ריפוד לספות או כורסאות יש חשיבות עיצובית בלתי מבוטלת, אך גם חשיבות פרקטית משמעותית למדי. ולכן, בבחירת הבד אל תהססו להתחשב בצרכים העיצוביים האישיים שלכם, אך אל תשכחו גם להתייחס גם למאפייני הבד האחרים כמו יכולת הניקוי שלו, הצטברות לכלוך, מרקם, נוחות וכדומה. בהצלחה!

 

* חשוב לציין כי מידע במאמר זה הינו לתת הבנה מקיפה בכל נושא הבדים. 

קדנה אינה עוסקת בבדים לספות אך מוכרת מגוון סוגים של בדים לאופנה והלבשה.

 

 

 

התחבר/י כדי לצבור כסף לרכישות הבאות 

התחברות

או