משלוח מהיר עד 3 ימי עסקים
משלוח חינם להזמנות מעל 299₪
ניקוי מדפים - עשרות בדים ב 19₪ | תקף לאתר בלבד
20% על כל האתר | קופון - spring20
logo-website
scroll-down-arrow

תפירת מטפחות – כך תעשי את זה נכון!

מטפחות הן פריט חובה בארון של נשים הנוהגות לכסות את ראשן מטעמי מסורת ודת, ובשנים האחרונות הן הפכו גם לפריט אופנתי שלא מעט פאשניסטיות בוחרות לשלב במלתחה שלהן. ובכן, ניתן לרכוש היום מטפחות מעוצבות – אבל בהחלט ניתן גם ליצור כאלה, ולא תאמינו כמה זה פשוט וכיף, ובמאמר הבא נציע לכן כמה טיפים ודגשים לתפירת מטפחות

למה כדאי לי לתפור מטפחת בעצמי?

יש לא מעט סיבות ללמה כדאי לך לתפור בעצמך את המטפחות שלך. קודם כל, זה זול יותר. אם יש לך בבית מכונת תפירה בסיסית, כל מה שתצטרכי זה בדים שאפשר לקנות בזול (במיוחד כשיש עליהם מבצעים), בייחוד כשמדובר במטפחות – שבהן לא צריך מידות גדולות במיוחד של בדים. נוסף על כך, בתפירת מטפחות בבית את יכולה לבחור ולעצב את המטפחות שלך על פי הקולקציה שיש לך בארון, וכך להתאים את המטפחת להופעה שלך! משום שתפירת מטפחות היא לא ממש מורכבת, תוכלי אפילו לתפור מטפחת זריזה לעצמך ממש יום לפני או ערב לפני, וליהנות מלוק מושלם.

איך תבחרי את הבדים והצבעים למטפחות?

כשתופרים מטפחת יש להתייחס לגזרה שלה – כאשר לרוב מדובר בגזרה משולשת, מלבנית או ריבועית, שכל אחת מהן קושרים בדרכים שונות, וכן נתייחס כמובן גם לצבעים ולבדים. אז איך נבחר אותם?

  • לפי גוון העור – בגדול ניתן לחלק את גווני העור לשניים – גוון צהוב וגוון אדום. לבנות עם פיגמנט צהוב, כדאי ללכת על צבעים קרים יותר שמטשטשים אותו, דוגמת כחול, סגול וירוק. לעומת זאת, אם הפיגמנט שלך הוא אדום, מומלץ לשים מטפחות בגוונים חמים יותר, כמו אדום, צהוב, חרדל, ורוד וכך הלאה. הבחירה לפי גוון העור תחמיא לך יותר ותגרום לה להיראות ולהרגיש מוארת וזוהרת יותר.
  • הצבע הדומיננטי בארון – ממבט חטוף בארון הבגדים אפשר לקבל את הרושם של אילו גוונים את אוהבת ונוטה ללבוש. ולכן, תוכלו לתפור מטפחות עם בדים המתאימים לצבעים השולטים בארון שלך, וזאת כדי ליצור מטפחות שישמשו אותך ביום יום.
  • התאמת צבעים במטפחת – אז אחרי שהבנת פחות או יותר מהם הגוונים שתרצי לשלב במטפחת שלך, זה הזמן להבין איך להתאים אותם. משום שלרוב מטפחת תהיה מורכבת משני בדים לפחות, חשוב לשים דגש על בחירת הצבעים ועל המרקמים של הבדים, כדי שיתכתבו זה עם זה וייצרו מראה הרמוני. מצד אחד, אפשר ללכת על צבעים דומים וליצור מראה אחיד, ומצד שני אפשר לבחור צבעים ניגודיים, אשר ייצרו עניין.
  • התאמת הבדים – אפשר לגמרי לשחק עם סוגי הבדים והטקסטורה, ממש בדומה לצבעים. לרוב בוחרים בדים חלקים בשילוב של אריגים מודפסים נשפכים או בדי קרושה, שיכולים ליצור מראה מעניין, מחמיא ומיוחד.

תפירת מטפחת בקלי קלות

הדרך הקלה ביותר לתפור מטפחת היא פשוט לקחת בד שנוח לך לעבוד איתו ולקשור אותו למטפחת. חשוב שהוא יהיה מוכן ובגודל המתאים לקשירה באופן שנוח לך ביותר. בשלב הבא יש לקחת חתיכת בד נוספת, שהיא באותו אורך של המטפחת העיקרית, אבל קצרה יותר מבחינת הרוחב. החתיכה הזאת למעשה תהווה את התוספת על המטפחת. כל מה שנשאר לעשות זה לתפור את שתי חתיכות הבד, בתפר הכי פשוט שיש. תוודאי שהוא יצא ישר ומדויק, ותקשרי את המטפחת באופן האהוב עלייך.

שדרוג המטפחת: איך לתפור מטפחת חגיגית

אז מטפחות ליום יום יש לך בשפע – אבל הגיע ערב חג או אירוע כלשהו ואת רוצה להפציץ במטפחת חגיגית מושלמת? זה משהו שבהחלט תוכלי ליצור בעצמך עם כמה צעדים פשוטים.

  • להוסיף סרט – יש מגוון סרטים ועיטורים נוספים שיכולים להקפיץ את המראה של המטפחת שלך, ולהפוך אותה לייחודית וחגיגית. את הסרט את יכולה לתפור למטפחת שכבר יש לך ואת רוצה לשדרג קצת, או לחלופין לתפור מטפחת חדשה ולתפור לה סרט ואפילו עיטורים נוספים, כמו פנינים, פרחים, טלאים וכך הלאה.
  • לבחור בבד מנצנץ – שילוב של בד חלק עם בד דומיננטי יותר הוא מושלם בעבור אירועים חגיגיים. ניתן להתאים בד מנצנץ או בד פאייטים לבד חלק, וליצור לוק גלאמי ובלתי נשכח. אם את ממהרת ואין לך זמן לתפור את הבדים יחד, תוכלי לנסות לקשור שתי מטפחות יחד ולסדר אותן.

בשורה התחתונה, אין ספק שתפירת מטפחות היא טכניקה שימושית שכדאי לכן לנסות, ובכך ליצור מטפחות יפהפיות בעיצוב אישי שיתאימו לכל אאוטפיט שלכן. כל מה שתצטרכו זה בדים איכותיים וצבעוניים, מכונת תפירה וקצת יצירתיות. בהצלחה!

התחבר/י כדי לצבור כסף לרכישות הבאות 

התחברות

או