משלוח מהיר עד 3 ימי עסקים
משלוח חינם להזמנות מעל 299₪
ניקוי מדפים - עשרות בדים ב 19₪ | תקף לאתר בלבד
20% על כל האתר | קופון - spring20
logo-website
scroll-down-arrow

סרט מדידה ולעבודה: איך מודדים היקפים?

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מפסיקים להגיע לחנויות הבגדים באופן פיזי, ובוחרים לרכוש בגדים באופן מקוון, ולא מעט גם מתמכרים לטרנד של התפירה ופשוט מעצבים לעצמם את הבגדים. אחד השלבים החשובים בקנייה של בגדים באינטרנט ובתפירת בגדים בכלל הוא מדידת היקפי הגוף באופן נכון ומדויק – זה מה שיאפשר לכם לבחור או ליצור את הבגדים המתאימים למידות גופכם. אז איך מודדים היקפים? הכנו לכם מדריך קצר.

קודם כל – סרט מדידה

כדי למדוד את ההיקפים של הגוף לצורך תפירת בגדים או לצורך הזמנה והתאמה של בגדים באינטרנט, חשוב להשתמש בסרט מדידה גמיש, הכולל מידות בסנטימטרים לצד מידות באינצ’ים. אפשר למצוא סרט מדידה טוב בכל חנות תפירה ובחנויות כלבו לבית. אפשרות אחרת שהיא פחות מומלצת, משום שהיא פחות נוחה ומדויקת, היא מדידת ההיקפים בחוט ולאחר מכן מדידה שלו על סרגל כדי להמיר את האורך לסנטימטרים.

התחשבות בסוגי הבדים

אם אתם מעוניינים לתפור פריט לבוש חדש, לפעמים מדידה של היקפי הגוף לא מספיקה, ויש להתחשב גם בסוגי הבדים. מה הכוונה? כאשר בוחרים גזרה מסוימת שבמקור נתפרה עם בד נמתח, ייתכן שהיא לא תתאים אם תבחרו באותו בד ללא המתיחה, מה שיגרום לה להיראות גדולה יותר על אף המידות. ולכן, לפני שמתחילים במלאכה, חשוב להיעזר מדריך לגזרות כדי להיות מדויקים בתפירה ובמדידה.

מהי טבלת מידות?

טבלת מידות היא טבלה המגדירה את ממדי הגוף הממוצעים למידות הבגדים. את הטבלה הזאת בונים באמצעות מדידה מדגמית של אלפי נשים, גברים, ילדים וילדות מדי כמה שנים, ומחשבים את המידות באופן ממוצע. כל מידה של בגד, כפי שאנחנו מכירים כיום, כמו מידה 38 או M, היא למעשה מספר או סמל המפרט מידות היקפים ואורכים באזורים שונים בגוף. חשוב לזכור שטבלת מידות היא כללית ביותר, ועל אף שמנסים לדייק אותה כמה שניתן, היא לעולם לא תהיה אישית ולא תתאים לכל אחד ואחד באופן המדויק ביותר. אז לצורך ההמחשה, ניקח את המידה 38 במכנסי גברים. במידה הזאת היקף המותניים נע בין 88-90 ס”מ, והיקף הירכיים בין 67-77 ס”מ.

לכל מדינה הטבלה שלה

טבלת מידות היא כלי נהדר משום שהיא מסייעת לנו לרכוש בגדים באינטרנט באופן קל, נוח ומדויק יותר, ומצמצמת את הסיכוי שלנו לקנות בגד קטן יותר או רחב יותר. כשאתם ניגשים לקנות מאתר מסוים, כדאי שתיכנסו לטבלת המידות המוצעת בו, וזאת משום שיש לכל מדינה ומדינה את טבלת המידות שלה. כך למשל, יש טבלת מידות אירופאית, שבה נכללו מדינות אירופה ולרוב גם ישראל, טבלת מידות אמריקאית וכן טבלת מידות אסייתית. כמו כן, חשוב להתייחס למדריך המדידה המוצע בכל אתר בפני עצמו, משום שלעיתים יהיה שוני בין אתר לאתר, הן באופן המדידה והן בגודל המידות.

אז איך מודדים מידות היקפיות?

אז אחרי שיש לנו קצת רקע על מידות, זה הזמן להבין איך לעשות את זה בפועל. חשוב לציין שיש לדאוג לטווח תנועה חופשי ברוב אזורי המדידה, כדי שהתוצר הסופי (הבגד שאתם תופרים או רוכשים אונליין) לא יהיה לוחץ מדי. ניתן לעשות זאת באמצעות הנחת אצבע אחת או שתי אצבעות בין סרט המדידה לגוף.

צוואר

יש למדוד את ההיקף באזור הקרוב יותר לכתפיים. היקף צוואר חשוב כאשר מדובר בתפירה או בקנייה של בגד עם צווארון לגברים או נשים.

כתפיים

מדידת הכתפיים חשובה במיוחד לשמלות, ג’קטים ובגדי גברים. חשוב למדוד את הכתפיים מקצה אחד של הכתף, דרך רוחב הגב ועד לקצה של הכתף השנייה.

חזה

את החזה חשוב למדוד כשמדובר הן בנשים והן בגברים. בנשים מדידת החזה אמורה להתבצע בחלק הרחב ביותר שלו, מתחת לבית השחי לרוב. אם מתכוונים ללבוש את הבגד עם החזייה שבדרך כלל לובשים, חשוב להימדד יחד איתה.

מותן

מדידת המותניים אמורה להתבצע באזור הצר של הגוף, כלומר בין הצלעות לטבור. יש להקיף את כל המותן – מהבטן ועד הגב. כדאי לקחת כאן טווח תנועה חופשי, בעיקר כשמדובר במכנסיים גבוהים.

 ירך

את הירכיים יש למדוד כאשר הן צמודות, ומהחלק הרחב ביותר שלהן. במקרים מסוימים, ובעיקר בתפירת מכנסיים, יש צורך כמובן למדוד כל אחת מהירכיים בנפרד.

מדידת הגוף לאורכו

חוץ מההיקפים של הגוף, חשוב למדוד גם את הגוף לאורכו.

אורך גב

באורך גב אנחנו מדברים על אורך הגב המתחיל מהגב התחתון ועד הגב העליון. זה חשוב כשמדובר בתפירה, אבל לעיתים גם בהזמנת בגדים מסוימים באינטרנט.

אורך שרוול

באורך שרוול נמדוד מקצה הכתף ועד לאזור של כיפוף המפרק של שורש כף היד.

לסיכום

מדידת היקפים ואורכי הגוף היא חשובה מאוד כשרוכשים בגדים באינטרנט, משום שהיא מצמצמת את הסיכוי להחזרת בגדים לחנות או לביצוע תיקונים כדי שיתאימו למידות שלנו באופן מדויק. כמו כן, מדידת ההיקפים נדרשת כאשר אנחנו תופרים בגד, ולכן חשוב לעשות זאת באופן נכון. גם אם נמדוד את עצמנו כראוי, ייתכן שהבגדים עדיין יצטרכו תיקונים כדי לשבת עלינו באופן טוב יותר, אבל לרוב אלו יהיו תיקונים קטנים ומהירים. בהצלחה!

התחבר/י כדי לצבור כסף לרכישות הבאות 

התחברות

או