משלוח מהיר עד 3 ימי עסקים
משלוח חינם להזמנות מעל 299₪
ניקוי מדפים - עשרות בדים ב 19₪ | תקף לאתר בלבד
20% על כל האתר | קופון - spring20
logo-website
scroll-down-arrow

תופסים קו: המדריך לגזרה – ואיך מתאימים אותה למבנה הגוף?

נראה שאנחנו תמיד מחפשות את הבגד היום-יומי המושלם, או כזה שיפיל לסתות באירוע חגיגי. הבגד המושלם הוא כזה שיבטא את האופי שלנו, שנרגיש בו בנוח, שיבליט את כל מה שחשוב לנו, ובבחירתו ניקח בחשבון פרמטרים כמו טקסטורה של הבד, צבע, הדפסים, וכמובן את הגזרה. אין ספק שמדובר בהרבה דברים לשים לב אליהם, אבל כאן נתמקד בחשובים מביניהם – הגזרה – ונסביר כיצד להתאים אותה למבנה הגוף שלנו.

למה להתאים גזרה למבנה גוף?

זיהוי של מבנה הגוף שלנו יכול לסייע לנו לבחור את הבגדים שיושבים עלינו טוב, כאלה שמחמיאים לגוף וכמובן גם נוחים. ברגע שמבינים פחות או יותר איזה מבנה יש לנו, אפשר להדגיש את האזורים שצריך הבלטה ומנגד לטשטש אזורים אחרים. ואת זה, עושים באמצעות הגזרה של הבגדים, וכמובן לא נשכח את סוגי בדים שגם הם בסופו של דבר יכולים לסייע לנו בכך.

איך תדעי מהו מבנה גופך

בגדול, ניתן לזהות את מבנה הגוף שלנו על פי המידות שלו והיחסים של החלקים השונים של הגוף. לצורך ההדגמה, נחלק את הגוף לשלושה חלקים:

  • פלג גוף עליון, הכולל את הכתפיים, הגב העליון והחזה
  • מותניים
  • פלג גוף תחתון, הכולל את האגן, הירכיים, הישבן והרגליים

הסוגים השונים של מבני הגוף מתבססים על היחס בין כל אחד מהחלקים האלו. ולכן, אם אתן רואות שאחד האזורים הללו מובלט יותר מאזורים אחרים, או שקיימת סימטריה, פחות או יותר, בין כולם – יהיה לכן קל לזהות מהו מבנה הגוף שלכן.

אם אתן מעוניינות לזהות את המבנה כדי לקנות בגדים, אפשר בהחלט להסתמך על ההרגשה האישית ועל מה שרואים מבעד למראה; אך אם אתן רוצות לייצר אותם בעצמכם, כמו לתפור שמלה, חולצה או חצאית – כדי שיתאימו לכן באופן המדויק ביותר, חשוב לקחת מידות מדויקות של הגוף, ועליהן תוכלו להסתמך.

סוגי מבנה גוף

לכל אישה יש את מידות ומבנה הגוף הייחודיים לה, אבל בכל זאת אפשר להצביע על כמה מבני גוף המאופיינים בקווים כלליים ועל גזרות לבגדים שיתאימו להם במיוחד:

מבנה גוף תפוח

מבנה גוף תפוחי מאופיין בפלג גוף עליון מלא ורחב יותר מפלג הגוף התחתון. בדרך כלל הכתפיים, הבטן והחזה מלאים יותר מאזור הרגליים והישבן. אפשר שמבנה הבטן יהיה נמוך יותר, מה שנקרא גם “מבנה אליפסי”, ואם הבטן גבוהה יותר מדובר במבנה צורת יהלום. לנשים בעלות גוף במבנה תפוחי כדאי לנסות ליצור מראה מאורך יותר לאזור העליון, ולרוב יחמיאו להן מכנסיים בגזרה צמודה וחולצות שאינן צמודות ורפויות יותר. אפשר לתת יותר תשומת לב לאזור החזה חולצה או שמלה בעלות מחשוף עדין.

מבנה גוף אגסי

נמשיך עם הדימויים לפירות עם מבנה גוף אגסי, המכונה גם משולש. אז כאן, בניגוד למבנה גוף תפוחי, האגן, הישבן והרגליים רחבים יותר מפלג הגוף העליון, כלומר מהכתפיים וברוב הפעמים גם מהחזה. לרוב הנשים עם המבנה הזה יש מותן צר יחסית, וממנו ישנה התרחבות הדרגתית. כאן ננסה להגדיר ולהדגיש את פלג הגוף העליון באמצעות חולצות צווארון קולר, מחשופים עדינים, מכנסיים בגזרה גבוהה עם חולצות עד קו המותן – וזאת כדי ליצור מראה פרופורציונלי ומחמיא.

מבנה גוף משולש הפוך

נעבור לדבר על קצת מצולעים : ). מבנה גוף משולש הפוך מזכיר מבנה גוף תפוח, ובו הכתפיים החזה רחבים יחסית ולמותן ולפלג הגוף התחתון, כמו אגן, ישבן, ירכיים ורגליים שהן דקיקות יותר. במבנה של משולש הפוך ננסה לתת דגש על פלג הגוף התחתון וליצור פרופורציה בין שני החלקים. ניתן ללבוש מכנסיים או חצאיות בגזרה מתרחבת, וכן שמלות וחולצות צמודות.

מבנה גוף מלבן

מבנה גוף מלבני מאופיין ברוחב כתפיים השווה לרוחב האגן, בלי מותן צר או מודגש, וכן חזה וישבן שטוחים יותר. המבנה הזה איננו מאופיין בקימורים אך נחשב לפרופורציונלי למדי. על כן, יתאימו כאן גזרות שידגישו את המותן, למשל שמלות צמודות עם חגורת מותן, וכן מכנסיים, חצאיות או שמלות בגזרת A, חולצות שיעדנו את אזור הכתפיים וחולצות מעטפת שייתנו מראה מקומר ומחמיא.

מבנה גוף שעון חול

לנשים בעלות מבנה גוף יש בדרך כלל מידות החזה והכתפיים שוות ברוחבן לאגן, ואילו המותניים צרים ודקיקים יותר. השומן לרוב מצטבר בחזה ובישבן, כך שנוצר מראה בעל קימורים. למבנה הזה יחמיאו בגדים צמודים, אבל גם רחבים יותר אשר מוחזקים יפה על הגוף ונותנים הדגשה באזור המותן, החזה והישבן.

בשורה התחתונה, גם אם לא בדיוק מצאתן את עצמכן עונות על אחד הסוגים כאן – נסו להבין בעצמכן אילו חלקים בגוף שלכן תרצו להדגיש ואילו לטשטש. את האפקט הזה תוכלו ליצור באמצעות מציאת הגזרה המתאימה לגוף שלכן, ופריטי לבוש שיחמיאו לכן במיוחד. בהצלחה!

התחבר/י כדי לצבור כסף לרכישות הבאות 

התחברות

או