משלוח מהיר עד 3 ימי עסקים
משלוח חינם להזמנות מעל 299₪
ניקוי מדפים - עשרות בדים ב 19₪ | תקף לאתר בלבד
20% על כל האתר | קופון - spring20
logo-website
scroll-down-arrow

כבר לא צריך תופרת: תיקוני בגדים בשיטת עשו זאת בעצמכם

הכפתור נפל מהחולצה, המכנסיים ארוכים מדי והם קצת רחבים עליכם, או שנפער חור בחולצה האהובה עליכם? לא צריך למהר להיפטר מהם או ללכת לתופר או לתופרת – אלא פשוט לנסות לתקן אותם בעצמכם! אז מה צריך עבור תיקוני בגדים ואיך תוכלו לעשות זאת לבד? הכנו לכם כמה טיפים במאמר הזה

תיקון בגדים: מה הוא מצריך

אז לפני שאנחנו עוברים לטיפים בנוגע לתיקוני בגדים, חשוב להבין מה זה מצריך.

קודם כול – חוט ומחט

הדרך המסורתית והפשוטה תפירה באמצעות חוט ומחט. יש תיקונים רבים שמצריכים רק חוט ומחט, כאשר יש לשים לב לסוג הבד והתיקון. בדים עבים וגסים יותר, יהיה נוח יותר לתפור בעזרת מחט עבה וגדולה, ולעומת זאת לבדים עדינים ודקים או לתיקונים קלים גם מחט בגודל סטנדרטי תעשה את העבודה. חשוב, כמובן, לשים לב לצבע החוט ולעובי שלו – רצוי שהוא יתאים לבגד שאתם מתכוונים לתקן.

מכונת תפירה טובה

נכון – חוט ומחט יכולים לעזור לכם בלא מעט תיקונים לבגדים. אבל במקרים מסוימים יש צורך גם במכונת תפירה, לרוב כשמדובר בתיקונים גדולים ומורכבים יותר, כמו קיצור והצרת בגדים משמעותיים.

שאריות בדים עבור טלאים

לבסוף, ייתכן שלפעמים גם טלאים וחתיכות בד נוספות כדי לבצע את התיקון. זה נצרך בעיקר כשמדובר בחורים גדולים יחסית שנפערים בפריטי לבוש, ואף בפריטי טקסטיל שונים. לשם כך, תוכלו לנצל שאריות בדים מעבודות תפירה או מבגדים ישנים.

5 טיפים לתיקוני בגדים

תיקון גרביים קרועות

כנראה שאחת לכמה חודשים אנחנו נתקלים בגרביים קרועות (או גרביים קרועים – שתי האפשרויות טובות!) באזור של האצבעות או הקרסול. לפני שממהרים לקנות גרביים חדשות, או שמדובר בגרביים שאתם לא רוצים לוותר עליהן, כדאי שתנסו לתקן אותן, וזה די פשוט ומהיר. כל מה שצריך זה חוט, מחט ופטרייה מעץ, שאפשר למצוא בחנויות סדקית. הלבישו את המקום הקרוע של הגרב על הפטרייה, ותפרו בשתי וערב את החור – פעם לרוחב ופעם לאורך.

הצרת מכנסיים

קניתם מכנסיים מהממים, אבל גיליתם שהם קצת יותר רחבים ממה שחשבתם, או שאתם רוצים לחזור למכנסיים הישנים שמצאתם בארון הבגדים? ובכן, או מדובר במכנסיים עם חגורת בד תפורה – תוכלו להצר אותם בעצמכם. תחילה, חתכו פתחים קטנים בשני הצדדים של חגורת הבד בחלק העליון של המכנסיים. לאחר מכן קחו גומייה עם לולאות באורך המתאים, ותפרו קצה אחד שלה ליד אחד הפתחים הקטנים שיצרתם. השחילו את הקצה השני של הגומייה לאורך החגורה (אפשר להיעזר בסיכת ביטחון), עד שהיא יוצאת דרך הפתח השני. וזהו, תופרים כפתור קטן כדי להחזיק את הלולאות במקום.

הרוכסן נתקע? לא זורקים לפח

אם הרוכסן של המכנסיים, של זוג נעליים או רוכסן קצר שנמצא בפריט לבוש אחר, כמו חולצה, שמלה או חצאית, נתקע או נהרס, ואתם פשוט לא מצליחים לשחרר אותו – תוכלו להחליף אותו. תצטרכו רוכסן חדש, עם השיניים הזהות לזה שקיים בפריט הלבוש, ובאורך המתאים. הסירו ותפרמו בזהירות את הרוכסן הישן, ותפרו בזהירות את החדש. בתיקון הזה מומלץ להשתמש במכונת תפירה.

מכפלת למכנסיים

מכפלת למכנסיים היא תיקון נפוץ ביותר, וכנראה שלפחות פעם אחת היינו צריכים לקצר קצת את המכנסיים כדי שישבו עלינו בול. מכפלת למכנסיים לא אמורה להיות מורכבת במיוחד, ולרוב אין צורך לגזור מהבד. קודם כול לבשו את המכנסיים, וקפלו כלפי חוץ את השוליים התחתונים שלהם לפי האורך שאתם רוצים, ותתפסו אותם בסיכת ביטחון. לאחר מכן הסירו את הסיכות, וקפלו את השוליים כלפי פנימה. תוכלו לגהץ את הקפל בשלב הזה, ואז לתפור אותו בחוט בצבע המכנסיים, באופן מדויק וישר.

תיקון כפתור שנפל בקלי קלות

אם נופל לכם כפתור מחולצה מכופרת או ממכנסיים, תוכלו לתפור אותו בחזרה על ידי השחלת חוט ומחט מבעד לחורים הקטנטנים שבמרכזו. אם נפל כפתור ממכנסי ג’ינס, משום שהחור המחזיק את הכפתור התרחב, תוכלו להצר אותו על ידי תפירה בחוט ומחט. כמו כן, יכול לקרות מצב שבו יתפרק הכפתור של הג’ינס, אז ניתן לחבר את שני חלקיו חזרה באמצעות הלמות פטיש.

כפי שאפשר לראות, יש לא מעט תיקונים שאנחנו יכולים לעשות ממש בעצמנו, בבית. לפעמים התיקון פשוט למדי, ולעיתים הוא יכול להיות קצת יותר מורכב, ועל כן כדאי שתבואו לזה עם קצת סבלנות וגם טיפת יצירתיות. בהצלחה!

התחבר/י כדי לצבור כסף לרכישות הבאות 

התחברות

או